We verwelkomen iedereen van harte op onze school, een plek waar elke dag met veel passie en toewijding wordt gewerkt aan de toekomst van alle leerlingen.
Het pedagogisch project van onze school is omvat in vijf ringen namelijk samen, betrokkenheid, communicatie, respect en kennen & kunnen. Deze vijf ringen symboliseren de basisprincipes van onze school en vormen onze leidraad.
We engageren ons om elke leerling te vormen, met respect voor de eigenheid van die leerling. Vanuit een overtuiging dat elke jongere unieke talenten en mogelijkheden heeft, vinden we het onze missie om deze talenten en mogelijkheden te helpen ontdekken en ontwikkelen.
Vanuit een katholieke inspiratie wordt een brede vorming aangeboden, waarin niet alleen de focus ligt op kennisoverdracht, maar ook op de ontwikkeling van sociale vaardigheden, ethische waarden en persoonlijke groei. Zo kan elke jongere zichzelf zijn en zichzelf ontdekken in een veilige en ondersteunende omgeving.
In een sfeer van warmte, gemoedelijkheid en discipline wordt er met leerkrachten, leerlingen, ouders … samengewerkt zodat elke jongere in de mogelijkheid is om grenzen te verleggen. Hoge verwachtingen worden gecombineerd met een warm en zorgzaam klimaat. We bereiden jongeren voor op een leven vol uitdagingen waarin zij zelfbewust, kritisch en verantwoordelijk kunnen handelen.
De jongeren staan centraal. Er wordt niet alleen gestreefd naar een voorbereiding op (academisch) succes maar ook op hun rol in de samenleving. Jongeren worden aangemoedigd om actief deel te nemen aan het schoolleven, betrokken te zijn bij het schoolleven en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces. Op deze manier worden de vaardigheden en het zelfvertrouwen gegeven die nodig zijn om hun ambities waar te maken.
We nodigen iedereen uit om onze school beter te leren kennen. Samen wordt er gebouwd aan een toekomst waarin elke leerling de kans krijgt om te schitteren en te groeien.
KENIAANS GEZEGDE
In het belang van onze leerlingen werken leerkrachten en directie nauw samen in teams waarin overleg centraal staat. Ook van onze leerlingen verwachten we dat ze overeenkomen met elkaar en met de school. Alleen door samenwerking, kunnen we op school een sterke, eigentijdse vorming aanbieden met uitdagingen en ondersteuning voor iedereen.
Wij zijn blij als elke leerling echt deel uitmaakt van onze schoolgemeenschap.
JIMI HENDRIX, GITARIST EN SINGER-SONGWRITER
Wij bieden onze leerlingen kansen, zodat ze hun grenzen kunnen verleggen, en als betrokken opvoeders geven we hen ook duidelijk de krijtlijnen aan waarbinnen ze zich kunnen ontwikkelen. Op die manier bieden we hen een structuur en een veilige omgeving waarin iedereen zichzelf durft te zijn.
Binnen die structuur zoeken we constant naar een evenwicht tussen gemoedelijkheid enerzijds en discipline anderzijds.
Wij zijn tevreden als iedereen zich goed voelt op onze school.
RON VAN DER JAGT, CEO LE CHAMPION
Wij communiceren op een open manier met leerlingen, ouders en collega’s, ook als er problemen opduiken. Daarbij hanteren wij altijd een omkeerbare taal. Wij zijn opgetogen als iedereen hier zo communiceert.
LAO TSE, FILOSOOF
Respect voor jezelf, voor anderen, voor de wereld om ons heen: we stimuleren leerlingen om kritisch na te gaan welke inspiratie zij hiervoor kunnen vinden in de waarden van het katholieke geloof.
Als school zijn wij oprecht geïnteresseerd in onze leerlingen: in hun persoonlijkheid, in hun mogelijkheden en in hun talenten. Het maakt ons gelukkig als iedereen zich gerespecteerd voelt op onze school.
ISH AIT HAMOU, SCHRIJVER EN CHOREOGRAAF
Kennis, vaardigheden en attitudes vormen in onze school een evenwichtig aanbod. Leerlingen kunnen zich steeds oefenen in de kennis en competenties die de samenleving nodig heeft.
Wanneer er fouten worden gemaakt, begeleidt de school de leerlingen om het voortaan beter te doen.
Uiteindelijk ondersteunt de school zijn leerlingen om hen te doen uitgroeien tot zelfkritische, autonoom handelende jongvolwassenen.
Wij zijn pas tevreden als elke leerling voldoende gewapend is voor een volgende stap in het leven.