2de - 7de jaar 2025-2026
Registreren en inschrijven

Inschrijven voor een tussenjaar (2de tot en met 7de jaar) is mogelijk, afhankelijk van de beschikbaarheid in de gewenste basisoptie of studierichting. Voor de start van het schooljaar is deze beschikbaarheid niet altijd duidelijk. Daarom hanteren we een registratielijst, zodat we je verder kunnen informeren.

Om kwaliteitsvol onderwijs te kunnen garanderen en om infrastructurele redenen kunnen wij bepaalde jaren, keuzepakketten, basisopties en studierichtingen volzet verklaren waardoor inschrijven niet meer mogelijk is. Aarzel niet om telefonisch of via e-mail te informeren naar de beschikbare plaatsen.

Procedure
Stap 1 - Voorkeurregistratie

Vanaf maandag 12 mei 2025 om 9 uur kan je via de onderstaande link jouw voorkeur registreren voor het schooljaar 2025-2026. Let op: het registreren van jouw voorkeur is geen inschrijving of garantie op inschrijving.

Wat heb je nodig?

Toelatings- en overgangsvoorwaarden

Via de bovenstaande knop kan je je voorkeur voor een studierichting uit ons studieaanbod registreren. Na deze registratie wordt er bekeken of de aangemelde leerling voldoet aan de toelatings- en overgangsvoorwaarden van de studierichting. Er wordt hiervoor gekeken naar:

Stap 2 - Afspraak

Indien je jouw voorkeur hebt geregistreerd (zie stap 1), zullen we jou op de hoogte brengen van de beschikbare plaatsen. Aarzel niet om telefonisch of via e-mail te informeren naar de beschikbare plaatsen.

Tijdens de schooluren ben je steeds welkom op school om te informeren naar beschikbare plaatsen of in te schrijven.

Stap 3 - Kennismakingsgesprek

Bij een mogelijke inschrijving vindt er steeds een intakegesprek plaats. De adjunct-directeur of de zorgcoach helpt jou graag bij een goede studiekeuze, het verdere verloop van de inschrijving en de opstart in onze school.

Stap 4 - Inschrijving

Na het intakegesprek zal het mogelijk zijn om in te schrijven voor de gekozen basisoptie of studierichting. Neem hiervoor zeker je identiteitskaart mee. Inschrijven kan enkel fysiek (niet online).

Als het intakegesprek plaatsvindt na 30 juni, vragen we om meteen alle documenten die nodig zijn om definitief in te schrijven, mee te nemen (zie stap 5 ‘Definitieve inschrijving’).

Stap 5 - Definitieve inschrijving

De inschrijving wordt definitief na het binnenbrengen van enkele documenten. 

Van zodra je over deze documenten beschikt, bezorg je een kopie aan het secretariaat van onze school. Dit kan op papier (Tremelobaan 4, Keerbergen) of digitaal (leerlingenadministratie@smiks.be).

Arrow-up